:: ECONOMY :: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ :: ECONOMY :: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ
:: ECONOMY :: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 41

Термін подання матеріалів

27 травня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ

 
26.04.2025 09:14
Автор: Кохан Олена Миколаївна, Державний торговельно-економічний університет
[3. Педагогічні науки;]


У сучасному глобалізованому світі ефективна міжкультурна комунікація є ключовою компетенцією для викладачів, оскільки вона сприяє розвитку толерантності, взаєморозуміння та співпраці серед студентів різних культур. Освітній дискурс виступає платформою для обміну досвідом, знаннями та навичками, що набуває особливої актуальності в умовах інтернаціоналізації та інтеграції освіти.

Освітній дискурс характеризується інституційністю, оскільки його учасники представляють освітні установи, що визначає формальність взаємодії. Його метою є передача знань, розвиток навичок і формування компетентностей у студентів. Дискурс регламентується освітніми програмами та стандартами, які визначають правила комунікації. Міждисциплінарність інтегрує знання з різних галузей, сприяючи комплексному навчанню та розвитку критичного мислення. Динамічність дискурсу дозволяє йому адаптуватися до змін у суспільстві та впроваджувати нові методи навчання. Він також відображає культурні та соціальні аспекти, впливаючи на формування міжкультурної компетентності учасників. З огляду на ці особливості, важливо дослідити, як освітній дискурс впливає на формування міжкультурної компетентності викладачів. Розуміння цього впливу сприятиме підвищенню ефективності педагогічної діяльності та підготовки фахівців до роботи в багатокультурному середовищі.

Підготовка викладачів до міжкультурної комунікації є важливим аспектом сучасної освіти, що сприяє розвитку взаємоповаги, взаєморозуміння та ефективної взаємодії серед студентів різних культур. Цей процес включає три основні компоненти: когнітивний, мотиваційно-ціннісний та комунікативно-діяльнісний.

Когнітивний компонент включає знання про культурні особливості, традиції та соціальні норми різних народів, що допомагає викладачам краще розуміти контекст студентів і адаптувати методи навчання. Мотиваційно-ціннісний компонент формує позитивне ставлення до культурної різноманітності, розвиваючи емпатію, толерантність і відкритість до нових досвідів. Це сприяє створенню інклюзивного навчального середовища, де студенти відчувають себе прийнятими. Комунікативно-діяльнісний компонент включає розвиток умінь ефективної міжкультурної комунікації, враховуючи невербальні сигнали та уникання непорозумінь.[1,c.95]

Підвищення кваліфікації та професійний розвиток викладачів є ключовими аспектами формування їхньої міжкультурної компетентності. Участь у міжнародних конференціях та семінарах дозволяє обмінюватися досвідом і ознайомлюватися з новітніми тенденціями в галузі міжкультурної комунікації, що сприяє професійному зростанню. Зокрема, участь у міжнародних науково-практичних конференціях надає можливість науковцям та викладачам з різних країн обговорювати актуальні питання та обмінюватися досвідом у сфері міжкультурної комунікації. [2, c.52]

Програми обміну дозволяють викладачам безпосередньо ознайомитися з іншими культурними середовищами, що сприяє розвитку їхньої міжкультурної компетентності та розширенню професійного кругозору. Дослідження підтверджують, що академічна мобільність є важливою складовою підготовки майбутніх учителів до міжкультурної комунікації в умовах євроінтеграції.

Участь в онлайн-курсах та вебінарах сприяє постійному оновленню знань і вдосконаленню навичок у сфері міжкультурної комунікації, що є особливо важливим у динамічному освітньому середовищі. Завдяки ним викладачі з різних країн можуть спілкуватися, ділитися досвідом та підвищувати свою професійну майстерність.

У сучасному освітньому просторі ефективна підготовка викладачів до міжкультурної комунікації вимагає інтеграції міжнародної співпраці та глибокого розуміння культурних особливостей студентів. Міжнародні освітні проекти є важливою складовою цього процесу, оскільки вони дозволяють спільно розробляти навчальні матеріали та програми, що відповідають сучасним вимогам міжкультурної взаємодії. Наприклад, програма Erasmus+ Європейського Союзу підтримує академічні обміни та партнерства між закладами вищої освіти різних країн, а програма Fulbright надає гранти для науковців і студентів, сприяючи міжнародному академічному обміну. Проект "3D4U" спрямований на впровадження 3D-технологій у навчання моди в Україні, створюючи відповідні центри в університетах. Такі ініціативи сприяють інтеграції наукових спільнот та обміну передовим досвідом у сфері освіти, впроваджуючи кращі практики у навчальний процес.

Обмін досвідом з іноземними колегами дозволяє викладачам вивчати кращі практики та адаптувати їх до місцевих умов, що підвищує ефективність навчального процесу. Організація спільних заходів, таких як конференції, семінари та тренінги з міжнародними експертами, сприяє розвитку міжкультурної компетентності викладачів та студентів.

Використання культурно адаптованих навчальних матеріалів, що враховують культурні особливості студентів, є важливим елементом у підготовці викладачів до міжкультурної комунікації. Такі матеріали сприяють розвитку міжкультурної компетентності студентів та підвищують ефективність навчального процесу.

Ефективна підготовка викладачів до міжкультурної комунікації потребує системної підтримки та мотивації з боку освітніх установ. Запровадження системи заохочень, яка визнає досягнення педагогів у цій сфері, підвищує їхню професійну мотивацію та залученість до навчального процесу. Надання ресурсної підтримки, зокрема доступу до сучасних навчальних матеріалів та технологій, є необхідним для забезпечення високої якості освіти та розвитку міжкультурної компетентності студентів. Організація професійних спільнот, таких як EdCamp Ukraine та Групи професійної майстерності вчителів, створює платформи для обміну досвідом і підтримки серед викладачів, що сприяє розвитку колективної експертизи та впровадженню інноваційних підходів у навчання. Такі ініціативи підвищують ефективність підготовки викладачів до міжкультурної комунікації та сприяють розвитку глобальної свідомості серед студентів. Дослідження показують, що інтеграція міжкультурної комунікації в освітній процес є важливим аспектом сучасної освіти, що сприяє підготовці студентів до життя в багатокультурному середовищі.[3]

Таким чином, ефективна міжкультурна комунікація є ключовою компетенцією сучасного викладача, адже вона сприяє розвитку толерантності, співпраці та інтеграції студентів різних культур. Освітній дискурс, що функціонує як інституційна та міждисциплінарна платформа, забезпечує передачу знань і формування компетентностей через впровадження новітніх методів навчання та участь у міжнародних заходах. Підвищення кваліфікації викладачів шляхом участі у конференціях, програмах обміну та онлайн-курсах, поряд із системною підтримкою з боку освітніх установ, є запорукою створення інклюзивного навчального середовища, де кожен здатен розвивати як свої професійні, так і міжкультурні навички.

Список літератури:

1.  Костюк С. С. Структура поняття «міжкультурна комунікативна компетентність студентів-іноземців» // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. – 2015. – № 4(51). – С. 91–96.

2.  Гаврилова Л., Бескорса О., Ішутіна О. Упровадження курсу «Міжкультурна комунікація в освіті» в професійну підготовку майбутніх учителів // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. – 2019. – № 11. – С. 50–61. – DOI: 10.31865/2414-9292.11.2019.197209.

3. EdCamp Ukraine [Електронний ресурс] : офіційний сайт. – Режим доступу: https://www.edcamp.ua. – Дата звернення: 12.02.2025.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION IN TIMES OF CRISIS: EXPERIENCE OF THE UNITED KINGDOM AND UKRAINE
26.04.2025 10:21
СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ: ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО СИМУЛЯТОРА BODY INTERACT
25.04.2025 15:22
ПЕДАГОГІЧНА КОНЦЕПЦІЯ ТЕОДОРА ЦЕКЛЕРА: МІЖ ГУМАНІЗМОМ, ВІРОЮ ТА СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
23.04.2025 21:50
EXPERIENCE IN PREPARING STUDENTS FOR EXAMS IN CLINICAL DISCIPLINES
22.04.2025 15:51




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.250 сек. / Mysql: 1746 (0.196 сек.)