:: ECONOMY :: ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ :: ECONOMY :: ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ
:: ECONOMY :: ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 43

Термін подання матеріалів

15 липня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ

 
28.05.2025 00:33
Автор: Глушков Олег Володимирович, аспірант, Український державний університет науки і технологій
[2. Інформаційні системи і технології;]

ORCID: 0009-0001-7781-2328 Oleh Hlushkov

Процес розвитку прикладних комп'ютерних систем описано в монографії [1]. Системний аналіз процесу комп'ютеризації показав, що в даний час мова йде про створення соціо-кібер-фізичних систем (СКФС).

Вони характеризуються зростаючою структурною складністю  інформаційних процесів взаємодії підсистем. Для таких систем можна розглядати два рівні структурної оптимізації: транспортний рівень комунікацій на підприємстві  та інформаційний рівень процесів функціонування систем. Для першого класу структур відомі методи побудови мінімальних остових дерев за критерієм мінімізації сумарної довжини комунікацій [2].

Для інформаційних структур актуальною є задача інформаційної логістики, коли необхідно зменшити інформаційну структуру до рівня мінімального остового дерева шляхом видалення та перенаправлення малорозмірних інформаційних потоків по інших коротких зв'язках. 

Постановка задачі: У цьому разі задача оптимізації представляється таким чином: для неорієнтованого графа з дуплексними зв'язками:

Маємо вихідний граф G0 (N,V,S0,P0,W0 ),  де  V- множина вузлів, S0- множина зав’язків у графі  S0≫V,  P0-множина шляхів у графі {pijk (vi,vj )}-це один з можливих шляхів k між вузлами vi,vj. Кожен шлях складається з послідовності (ланцюжка) зв’язків   pijk=si,s(i+1),…,sj, складність (довжину) шляху k будемо оцінювати кількістю ланцюгів n у шляху k , L(pijk )=n(si,s(i+1),...,sj,).  W0 – сумарний інформаційний потік в початковому графі, або його інформаційна завантаженість, далі «Zi», що рахується як

Таким чином задачу оптимізації інформаційних  структур підвищеної складності для СКФС можна сформулювати так:

Знайти оптимальну інформаційну структуру – неорієнтований остовий граф, без непродуктивних зв'язків зі збереженням доступу до всіх вузлів графа і перерозподілом їхніх потоків за іншими короткими маршрутами. При цьому необхідно, щоб збільшення його інформаційної завантаженості було мінімальним (Zi - min)




Евристичний метод побудови раціональної структури інфокомунікацій

Розглянемо сутність  пропонованого методу у вигляді послідовності кроків макроалгоритму.

Крок 1. Підготовка всіх необхідних даних опису вихідного графа G0 (N,V,S0,P0,W0 ).

Крок 2. Визначаємо показник Zi графа (обчислюємо ΔZi на наступних ітераціях) ;

Крок 3. Формуємо впорядковану послідовність усіх зв'язків S≫V  у порядку зростання їхньої пропускної здатності;

Крок 4. Знаходимо всі шляхи між парами вершин графа vi,vj. Упорядковуємо їх за зростанням їхньої довжини, або кількості ланок у ланцюжку шляху  (si,si+1,...,sj,);

Крок 5. Вибираємо елемент на видалення у списку зв'язків. Вибираємо для нього один  маршрут в області найкоротших шляхів. Інформаційний потік зв'язку, що видаляється, додаємо до всіх ланок зв'язків в обраному маршруті.

Крок 6. Оновлюємо масиви зв'язків і маршрутів.

Крок 7. Якщо кількість зв'язків S у графі не дорівнює V-1, то переходимо до кроку 2, інакше - крок 8.

Крок 8. Виведення результатів роботи методу: Zi, структура графа, склад потоків у кожному зв'язку кожного маршруту.

Приклад опису графів та їх перетворень

На рисунку 1 подано табличний опис вихідного графа. У прикладі обрано для ілюстрації просту структуру з шести підсистем.

На рисунку 2 - графічне представлення вихідного графа. Для формування оптимальної структури комунікацій на підприємстві побудовано мінімальне остове дерево комунікації (рис. 3). Це передбачувана технічна структура каналів взаємодії між підсистемами.




Рис. 1 - Табличний опис вихідного графа




Результат: отримано мінімальне остове дерево комунікацій між підсистемами на підприємстві. Існуюча система (рис. 2) має сумарну довжину всіх каналів 68.437 км, у запропонованій схемі (рис. 3) вона складає 16.501 км. У підсумку економія кабелю для комунікацій становить  51.936 км. Це без урахування інфокомунікацій.

Для початкової структури комунікацій на підприємстві визначено інформаційні потоки в кожному її каналі. Вони описані у відповідній таблиці на рис 4. Її графічне представлення наведено на рис. 5. Результат побудови оптимальної структури інфокомунікацій з використанням описаного алгоритму наведено на рис. 6.




Рис. 4 - Табличний опис інформаційних потоків у вихідному графі.




У результаті використання зазначеного алгоритму було отримано мінімальне остове дерево графа інфокомунікацій з мінімальним збільшенням інформаційної завантаженості системи. Результатом оптимізації схеми інформаційних потоків між об’єктами є зменшення числа непродуктивних інфоканалів при сумарному навантаження у решти підсистем зросло з 81.3 Мб/с до 152.9 Мб/с, тобто на 71.6 Мб/с.

Висновки. Процес формування транспортної структури комунікацій та інфокомунікацій часто не збігається на підприємстві. Необхідно розв'язати задачу отримання узагальненої транспортно-інформаційної структури, однак вона потребує окремого розгляду.

У даній статті обрано найпростіший спосіб вибору альтернативних шляхів для інформаційних потоків за критерієм мінімальної кількості ланок у маршруті, що обирається. Навіть у цьому випадку час розв'язання задачі для складних систем досить великий. 

У принципі під час вибору альтернативного шляху необхідно враховувати експлуатаційні характеристики його ланок: граничну пропускну спроможність ланок шляху, показники надійності маршрутів, вартості їхньої експлуатації та інші.

Для розширеної постановки завдання необхідно використовувати методи штучного інтелекту.

Перелік посилань:

1. Kosolapov A.A., Yehorov О. Y., Parpalita О.M. Synergy of systems - socio- cyber-physical systems (SCPS) Monographic series «European Science» Book 33. Part 1. In internationalen wissenschaftlich-geometrischen Datenbanken enthalten Included in International scientometric databases  МONOGRAPHIE MONOGRAPHScientificWorld-NetAkhatAV Karlsruhe 2024.

2. Христофідес Н. Теорія графів: алгоритмічний підхід / Н. Христофідес ; пер. з англ. — Львів : Світ, 1978. — 432 с.

_______________________

Науковий керівник: Косолапов Анатолій Аркадійович, доктор технічних наук, професор

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В БАНКІВСЬКІЙ СФЕРІ
28.05.2025 04:37
СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИМИ РЕСУРСАМИ ПРОЕКТІВ БУДІВНИЦТВА СУДІВ
28.05.2025 03:28
WEB-ОРІЄНТОВНА СИСТЕМА МОНІТОРИНГУ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО КЕРУВАННЯ МЕРЕЖЕЮ 3D-ПРИНТЕРІВ
27.05.2025 13:28
ПОРІВНЯННЯ СТВОРЕННЯ ЧАТ-БОТІВ У AMAZON LEX ТА AZURE
26.05.2025 16:16
ОЦІНКА ВПЛИВУ ВИПАДКОВИХ ФАКТОРІВ НА ЗАТРИМКИ БПЛА ЗА ДОПОМОГОЮ ЕКСПОНЕНЦІЙНОГО РОЗПОДІЛУ
12.05.2025 16:48




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.244 сек. / Mysql: 1804 (0.188 сек.)