:: ECONOMY :: ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ :: ECONOMY :: ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ
:: ECONOMY :: ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 42

Термін подання матеріалів

23 червня 2025

До початку конференції залишилось днів 25



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗАДАЧА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЛОГІСТИКИ

 
28.05.2025 00:33
Автор: Глушков Олег Володимирович, аспірант, Український державний університет науки і технологій
[2. Інформаційні системи і технології;]

ORCID: 0009-0001-7781-2328 Oleh Hlushkov

Процес розвитку прикладних комп'ютерних систем описано в монографії [1]. Системний аналіз процесу комп'ютеризації показав, що в даний час мова йде про створення соціо-кібер-фізичних систем (СКФС).

Вони характеризуються зростаючою структурною складністю  інформаційних процесів взаємодії підсистем. Для таких систем можна розглядати два рівні структурної оптимізації: транспортний рівень комунікацій на підприємстві  та інформаційний рівень процесів функціонування систем. Для першого класу структур відомі методи побудови мінімальних остових дерев за критерієм мінімізації сумарної довжини комунікацій [2].

Для інформаційних структур актуальною є задача інформаційної логістики, коли необхідно зменшити інформаційну структуру до рівня мінімального остового дерева шляхом видалення та перенаправлення малорозмірних інформаційних потоків по інших коротких зв'язках. 

Постановка задачі: У цьому разі задача оптимізації представляється таким чином: для неорієнтованого графа з дуплексними зв'язками:

Маємо вихідний граф G0 (N,V,S0,P0,W0 ),  де  V- множина вузлів, S0- множина зав’язків у графі  S0≫V,  P0-множина шляхів у графі {pijk (vi,vj )}-це один з можливих шляхів k між вузлами vi,vj. Кожен шлях складається з послідовності (ланцюжка) зв’язків   pijk=si,s(i+1),…,sj, складність (довжину) шляху k будемо оцінювати кількістю ланцюгів n у шляху k , L(pijk )=n(si,s(i+1),...,sj,).  W0 – сумарний інформаційний потік в початковому графі, або його інформаційна завантаженість, далі «Zi», що рахується як

Таким чином задачу оптимізації інформаційних  структур підвищеної складності для СКФС можна сформулювати так:

Знайти оптимальну інформаційну структуру – неорієнтований остовий граф, без непродуктивних зв'язків зі збереженням доступу до всіх вузлів графа і перерозподілом їхніх потоків за іншими короткими маршрутами. При цьому необхідно, щоб збільшення його інформаційної завантаженості було мінімальним (Zi - min)




Евристичний метод побудови раціональної структури інфокомунікацій

Розглянемо сутність  пропонованого методу у вигляді послідовності кроків макроалгоритму.

Крок 1. Підготовка всіх необхідних даних опису вихідного графа G0 (N,V,S0,P0,W0 ).

Крок 2. Визначаємо показник Zi графа (обчислюємо ΔZi на наступних ітераціях) ;

Крок 3. Формуємо впорядковану послідовність усіх зв'язків S≫V  у порядку зростання їхньої пропускної здатності;

Крок 4. Знаходимо всі шляхи між парами вершин графа vi,vj. Упорядковуємо їх за зростанням їхньої довжини, або кількості ланок у ланцюжку шляху  (si,si+1,...,sj,);

Крок 5. Вибираємо елемент на видалення у списку зв'язків. Вибираємо для нього один  маршрут в області найкоротших шляхів. Інформаційний потік зв'язку, що видаляється, додаємо до всіх ланок зв'язків в обраному маршруті.

Крок 6. Оновлюємо масиви зв'язків і маршрутів.

Крок 7. Якщо кількість зв'язків S у графі не дорівнює V-1, то переходимо до кроку 2, інакше - крок 8.

Крок 8. Виведення результатів роботи методу: Zi, структура графа, склад потоків у кожному зв'язку кожного маршруту.

Приклад опису графів та їх перетворень

На рисунку 1 подано табличний опис вихідного графа. У прикладі обрано для ілюстрації просту структуру з шести підсистем.

На рисунку 2 - графічне представлення вихідного графа. Для формування оптимальної структури комунікацій на підприємстві побудовано мінімальне остове дерево комунікації (рис. 3). Це передбачувана технічна структура каналів взаємодії між підсистемами.




Рис. 1 - Табличний опис вихідного графа




Результат: отримано мінімальне остове дерево комунікацій між підсистемами на підприємстві. Існуюча система (рис. 2) має сумарну довжину всіх каналів 68.437 км, у запропонованій схемі (рис. 3) вона складає 16.501 км. У підсумку економія кабелю для комунікацій становить  51.936 км. Це без урахування інфокомунікацій.

Для початкової структури комунікацій на підприємстві визначено інформаційні потоки в кожному її каналі. Вони описані у відповідній таблиці на рис 4. Її графічне представлення наведено на рис. 5. Результат побудови оптимальної структури інфокомунікацій з використанням описаного алгоритму наведено на рис. 6.




Рис. 4 - Табличний опис інформаційних потоків у вихідному графі.




У результаті використання зазначеного алгоритму було отримано мінімальне остове дерево графа інфокомунікацій з мінімальним збільшенням інформаційної завантаженості системи. Результатом оптимізації схеми інформаційних потоків між об’єктами є зменшення числа непродуктивних інфоканалів при сумарному навантаження у решти підсистем зросло з 81.3 Мб/с до 152.9 Мб/с, тобто на 71.6 Мб/с.

Висновки. Процес формування транспортної структури комунікацій та інфокомунікацій часто не збігається на підприємстві. Необхідно розв'язати задачу отримання узагальненої транспортно-інформаційної структури, однак вона потребує окремого розгляду.

У даній статті обрано найпростіший спосіб вибору альтернативних шляхів для інформаційних потоків за критерієм мінімальної кількості ланок у маршруті, що обирається. Навіть у цьому випадку час розв'язання задачі для складних систем досить великий. 

У принципі під час вибору альтернативного шляху необхідно враховувати експлуатаційні характеристики його ланок: граничну пропускну спроможність ланок шляху, показники надійності маршрутів, вартості їхньої експлуатації та інші.

Для розширеної постановки завдання необхідно використовувати методи штучного інтелекту.

Перелік посилань:

1. Kosolapov A.A., Yehorov О. Y., Parpalita О.M. Synergy of systems - socio- cyber-physical systems (SCPS) Monographic series «European Science» Book 33. Part 1. In internationalen wissenschaftlich-geometrischen Datenbanken enthalten Included in International scientometric databases  МONOGRAPHIE MONOGRAPHScientificWorld-NetAkhatAV Karlsruhe 2024.

2. Христофідес Н. Теорія графів: алгоритмічний підхід / Н. Христофідес ; пер. з англ. — Львів : Світ, 1978. — 432 с.

_______________________

Науковий керівник: Косолапов Анатолій Аркадійович, доктор технічних наук, професор

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В БАНКІВСЬКІЙ СФЕРІ
28.05.2025 04:37
СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИМИ РЕСУРСАМИ ПРОЕКТІВ БУДІВНИЦТВА СУДІВ
28.05.2025 03:28
WEB-ОРІЄНТОВНА СИСТЕМА МОНІТОРИНГУ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО КЕРУВАННЯ МЕРЕЖЕЮ 3D-ПРИНТЕРІВ
27.05.2025 13:28
ПОРІВНЯННЯ СТВОРЕННЯ ЧАТ-БОТІВ У AMAZON LEX ТА AZURE
26.05.2025 16:16
ОЦІНКА ВПЛИВУ ВИПАДКОВИХ ФАКТОРІВ НА ЗАТРИМКИ БПЛА ЗА ДОПОМОГОЮ ЕКСПОНЕНЦІЙНОГО РОЗПОДІЛУ
12.05.2025 16:48




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.233 сек. / Mysql: 1746 (0.18 сек.)