:: ECONOMY :: ТЕОРІЇ ТРАНСФОРМАЦІЙ СУСПІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА ФУНКЦІЇ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ :: ECONOMY :: ТЕОРІЇ ТРАНСФОРМАЦІЙ СУСПІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА ФУНКЦІЇ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ
:: ECONOMY :: ТЕОРІЇ ТРАНСФОРМАЦІЙ СУСПІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА ФУНКЦІЇ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 42

Термін подання матеріалів

23 червня 2025

До початку конференції залишилось днів 25



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕОРІЇ ТРАНСФОРМАЦІЙ СУСПІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА ФУНКЦІЇ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ

 
28.05.2025 16:49
Автор: Хожило Максим Едуардович, кандидат технічних наук, докторант кафедри державного управління і місцевого самоврядування Національного технічного університету «Дніпровська політехніка»
[16. Державне управління;]


Сучасні трансформаційні процеси в суспільствах різного типу зумовлюють потребу у нових підходах до розуміння ролі публічної служби в управлінні змінами. В умовах постіндустріальної, інформаційної та зеленої трансформації публічна служба виступає не лише інструментом реалізації політики, а й активним суб’єктом формування нового суспільного порядку. Актуальність теми зумовлена як викликами глобальної нестабільності, так і внутрішніми процесами модернізації державного управління, особливо в країнах перехідного типу, таких як Україна.

Розглянемо основні теоретичні підходи до трансформацій суспільного розвитку в контексті функцій публічної служби щодо управління трансформаційними процесами. Наприкінці ХХ ст. широкої популярності набрала системна теорія трансформації. У рамках системного підходу трансформація розглядається як перехід соціальної системи з одного якісного стану в інший. Важливу роль у цьому процесі відіграє адаптація інституцій, у тому числі інституту публічної служби, до нових функціональних вимог [1]. Трохи згодом з’явилась теорія модернізації. Згідно з класичною теорією модернізації, трансформація суспільства пов’язана з переходом від традиційних до індустріальних та постіндустріальних структур. Публічна служба при цьому набуває рис професійної, раціональної бюрократії, що підтримує економічне зростання і соціальну інтеграцію [2]. Їй на зміну, на початку ХХІ ст. прийшла теорія постмодерну та мережевого суспільства. У постмодерному дискурсі трансформація трактується як децентралізований, фрагментований процес, у якому публічна служба має функціонувати як частина мережевих взаємодій, а саме у партнерстві з громадським сектором, бізнесом, спільнотами [3]. Надалі активно поширилась теорія стійкої (зеленої) трансформації. Новітні дослідження акцентують на екосистемному підході до управління розвитком, де держава через публічну службу сприяє переходу до зеленої економіки, циркулярного виробництва, екологічної безпеки [4; 5]. 

В рамках перебігу трансформаційних процесів інститут публічної служби виконує низку ключових функцій, які трансформуються відповідно до контексту суспільних змін (табл.1).

Таблиця 1

Ключові функції публічної служби в умовах суспільних трансформацій




В Україні трансформаційні процеси зумовлені одночасно внутрішніми викликами, насамперед, війною, реформами, цифровізацією, а також зовнішнім євроінтеграційним вектором. Згідно з дослідженнями Національного агентства України з питань державної служби (НАДС), ключовими орієнтирами трансформації є професіоналізація, цифровізація, доброчесність, орієнтація на результат [6]. Окремі дослідження вітчизняних науковців підкреслюють важливість побудови адаптивної, стійкої моделі публічного управління, здатної реагувати на різні виклики сучасності [7; 8; 9].

Підсумовуючи, слід зазначити, що публічна служба в умовах суспільної трансформації повинна виступати не лише об’єктом змін, а й їх каталізатором. Її роль полягає у забезпеченні балансу між стабільністю і динамікою, між традиціями та інноваціями, між централізованим управлінням і відкритими мережевими процесами. В умовах переходу України до моделі суспільства сталого розвитку важливо оновлювати функціональні, кадрові та етичні основи публічної служби відповідно до міжнародних стандартів сучасного врядування.

Список літератури:

1. Luhmann N. Social Systems. Stanford University Press, 1995. 627 p.

2. Inglehart R., Welzel C. Modernization, Cultural Change, and Democracy: The Human Development Sequence. Cambridge University Press, 2005. 328 p.

3. Castells M. The Rise of the Network Society. 2nd ed. Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2010. 625 p.

4. OECD. Governance for Sustainable Development: Integrating Governance Mechanisms. Paris: OECD Publishing, 2020. https://www.oecd.org/gov/governance-for-sustainable-development.htm

5. UNDP. Public Service Transformation for the SDGs. New York: UNDP, 2021. https://www.undp.org/publications/public-service-transformation-sdgs

6. НАДС України. Аналітична доповідь про стан та перспективи реформування державної служби в Україні. Київ, 2023. 52 с.https://nads.gov.ua

7. Липовська Н.та ін. Демократичні настанови суб’єктів публічної політики в умовах суспільних трансформацій. Державне будівництво, 2023, № 1(33). С.8-18. https://periodicals.karazin.ua/db/article/view/22919/20977

8. Сорокіна Н. Г. Морально-етичні основи публічної служби в умовах трансформації влади в Україні: монографія. Дніпро: Грані, 2020. 224 с.

9. Шпекторенко, І., Хожило, І., & Хожило, М. (2024). Соціальне управління: структура, основи методології практичної діяльності. Аспекти публічного управління, 12(2), 92-97. https://doi.org/10.15421/152429



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ФІНАНСОВОЇ АВТОНОМІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
29.05.2025 00:21
THE DEVELOPMENT OF REHABILITATION SERVICES IN GERMANY
28.05.2025 11:57
ІНСТИТУЦІЙНІ АСПЕКТИ МЕХАНІЗМІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЯ В РЕГІОНАЛЬНОМУ РОЗВИТКУ
13.05.2025 22:12




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.324 сек. / Mysql: 1746 (0.252 сек.)