:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 43

Термін подання матеріалів

15 липня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 
02.06.2025 16:11
Автор: Бельма Ілля Петрович, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
[3. Педагогічні науки;]

Тенденція цифровізації освіти і суспільства загалом зумовлюють нові  вимоги до майбутніх фахівців комп’ютерного профілю, які поєднують фундаментальну психолого-педагогічну та грунтовну фахову підготовку.

Графічна компетентність педагогів галузі цифрових технологій є показником їхньої успішності в професійній діяльності та умовою якісного виконання ними функціональних обов’язків. 

Графічна компетентність – одна із важливих передумов здійснення професійної діяльності майбутніми фахівцями після завершення навчання у ЗВО. Майбутні інженери-педагоги цифрових технологій повинні бути готовими до обробки інформації, її модернізації, розповсюдження, роботи із засобами для аналізу та представлення у  графічній формі.

Графічна компетентність майбутніх інженерів-педагогів галузі цифрових технологій повністю може виявлятися лише під час виконання фахівцем виробничих завдань. Але її передумови та  структурні компоненти  формуються вже в період навчання. Тому, важливим  процес визначення структурних компонентів графічної компетентності для подальшого формування їх у майбутніх інженерів-педагогів засобами цифрових технологій.

Що ж ми розуміємо під поняттям «компонент графічної компетентності», це насамперед ставлення до професійної діяльності, мотиви, знання  про предмет діяльності та способи його реалізації.

С.Коваленко у своїх дослідженнях виділяє наступні компоненти графічної компетентності:

– когнітивний – володіння системно сформованими професійно значущими знаннями, методами розв'язання різних  інженерних задач, здатністю до безперервного професійного навчання;

– аксіологічний – особистісна якість фахівця, яка характеризує його ставлення до професії як до цінності та містить мету і мотивацію успіху;

– комунікативний – здатність фахівця до професійного спілкування з колегами під час погодження проєктів;

– діяльнісний  - поетапно накопичений особистий професійний досвід фахівця[3].

На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічних досліджень О.Джеджули, Ю.Козак, Л.Цвіркун встановлено,  що графічна компетентність у своїй внутрішній структурі  передбачає сформованості певних компонентів, які  передумовою її формування. Тому, вважаємо за необхідне у структурі графічної компетентності інженерів-педагогів галузі цифрових технологій визначити такі основні компоненти: аксіологінчий, когнітивно- інформаційний, соціально-психологічний.

Щодо аксіологічного компонента – то тут особистісна якість майбутніх інженерів-педагогів галузі цифрових технологій, яка характеризує їх ставлення до професійної діяльності як до цінності; передбачає наявність мети і мотивації досягнення успіху фахівців у професійній діяльності. Слід також нам відмітити, що в процесі формування графічної компетентності відбувається збагачення кожної людини професійними ціннісно-смисловими якостями.

Щодо сформованості когнітивно-інформаційного компонента забезпечує володіння системно сформованими професійно-значущими знаннями та навичками у професійній галузі, методами розв’язання різних графічних задач, завдяки чому у  майбутніх інженерів-педагогів формується певний досвід у професійній діяльності.

Щодо сформованості соціально-психологічного компонента сприяє тому, що передбачена відповідальність майбутніх інженерів-педагогів галузі цифрових технологій за фізичне та психологічне здоров’я. Наявність певного соціального досвіду сприяє успішній реалізації графічної компетентності в  потрібний момент і у визначених умовах.

Поняття «комп’ютерна графіка»  досить широкою і пов’язана із тлумаченням  дефініцій «графіка», яка походить від грецького «grapho», що в перекладі означає «тишу, малюю». Науковці в галузі цифрових технологій, такі як А.Дерев’янко, Ю.Прохур подають низку трактувань поняття «комп’ютерна графіка», зокрема: «програмні й апаратні засоби введення, відображення і виведення зображення, розробка програмних систем побудови і перетворення зображень, моделювання чогось, інформація яка зберігається у цифровій формі та опрацьовується на основі математичних формул і розрахунків засобами комп’ютерної графіки». Це пов’язано з тим, що однією із основних функцій цифрових графічних систем  візуалізація, тобто подання інформації у формі, доступній для сприймання [4].

Отже, комп’ютерна графіка – це використання комп’ютера для відображення інформації у графічній формі, починаючи з створення простої лінії або креслення і закінчуючи створенням його динамічного зображення.

Практичні навички у роботі із комп’ютерною графікою  основою формування графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів галузі цифрових технологій, які ми умовно розділили на групи: інформаційно-аналітичні, проєктно-конструкторські, художньо-естетичні та організаційні.

На нашу думку, інформаційно-аналітичні навички у процесі формування графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів засобами цифрових технологій  фундаментальними, оскільки ця якість  визначальною характеристикою особистості, яка спрямована на вміння аналізувати інформацію з метою використання її в освітній діяльності.

Успішність професійної діяльності майбутніх інженерів-педагогів галузі цифрових технологій визначаються передусім рівнем сформованості їх графічної компетентності. Тому важливою поста проблема здійснення діагностування сформованості компонентів зазначеної компетентності.

Література

1. Потапчук О.І. Smart-технології в освіті: посібник. Тернопіль.: ТНПУ, 2024, 140с.

2. Потапчук О.І., Луцик І.Б., Франко Ю.П., Ящик О.Б. Довідник термінів та понять з інформаційно-технічних засобів навчання: навчальний посібник. Тернопіль: ТНПУ, 2021, -192с.

3. Інженерна комп’ютерна графіка: підручник / Шмиг Р.А., Боярчук В.М. м.Львів,: Український бестселер, 2012. – 600с.

4. Кабак В.В. підготовка майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності: дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка, Тернопіль, 2014. – 206.с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМНІ ГРУПИ ЯК ОДНА З ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ
28.05.2025 16:39
КОНСТРУКТИВНИЙ ЗВОРОТНИЙ ЗВ'ЯЗОК ЯК БАЗОВИЙ ПРИНЦИП ЕФЕКТИВНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
28.05.2025 04:10
ВПЛИВ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ХАРАКТЕР ТА ЗНАЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
28.05.2025 01:35
ФОРМУВАННЯ МАЙБУТНЬОГО ОСВІТИ З AR: СВІТОВІ ПРАКТИКИ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ
22.05.2025 12:48
ЗНАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ - ВАЖЛИВА ЯКІСТЬ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ
22.05.2025 12:33
THE LECTURER AS AN ARCHITECT OF FUTURE PHYSICIANS’ PROFESSIONAL AND ETHICAL IDENTITY: A COMPARATIVE PERSPECTIVE ON KEY PEDAGOGICAL ROLES
21.05.2025 15:13
ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
13.05.2025 21:46
РОЗВИВАЛЬНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
12.05.2025 16:30
STRATEGIC PRIORITIES FOR THE DEVELOPMENT OF EDUCATION IN TRAINING INTERNS: THERAPISTS AND FAMILY DOCTORS
05.05.2025 12:45
ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
02.06.2025 16:16




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.293 сек. / Mysql: 1804 (0.231 сек.)