:: ECONOMY :: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БІЗНЕСУ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА :: ECONOMY :: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БІЗНЕСУ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА
:: ECONOMY :: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БІЗНЕСУ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 43

Термін подання матеріалів

15 липня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БІЗНЕСУ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА

 
15.07.2025 00:23
Автор: Катихін Євгеній Олегович, керівник Департаменту логістики та закупівель Національного комітету Товариства Червоного Хреста України
[1. Економічні науки;]


У сучасному глобалізованому світі соціальна відповідальність бізнесу (СРБ) поступово трансформується із добровільної практики у системний елемент державної політики та публічного управління. Суспільні трансформації, викликані економічними, політичними, технологічними й безпековими змінами, актуалізують потребу в переосмисленні концептуальних засад публічного управління СРБ. Це зумовлює необхідність наукового осмислення взаємозв’язку між державою, бізнесом і суспільством, у контексті якого соціальна відповідальність виступає інструментом не лише корпоративного етикету, а й засобом забезпечення сталого розвитку та соціальної стійкості [1].

Виходячи з постулатів нової парадигми публічного управління, роль держави у регулюванні соціально відповідальної поведінки бізнесу трансформується від інструментального контролю до стратегічного моделювання середовища, яке сприяє виникненню і поширенню відповідних практик. У цьому контексті держава розглядається не як домінуючий суб’єкт, що нав’язує норми, а як координатор і фасилітатор партнерських взаємодій, орієнтованих на довгострокову суспільну вигоду. Таким чином, соціальна відповідальність бізнесу розширює свій вплив поза межі корпоративної політики та набуває значення публічного блага.

Концептуальні засади публічного управління СРБ в умовах суспільної трансформації включають декілька ключових елементів. По-перше, це принцип співучасті (co-governance), що передбачає формування відкритих інституційних каналів для діалогу між органами влади, бізнесом та громадянським суспільством. По-друге, концепція державно-приватної співвідповідальності за соціальні наслідки економічної діяльності, що вимагає розвитку механізмів розподіленої відповідальності між секторами. По-третє, впровадження інструментів управління на основі даних (data-driven governance) для оцінювання впливу СРБ на соціальну згуртованість, екологічну сталість і рівень інклюзивності економічного зростання [2].

Особливого значення в умовах трансформації набуває категорія соціального контракту, який передбачає неформалізовану згоду між бізнесом і суспільством на взаємні зобов’язання у сфері соціального розвитку. У цьому контексті, публічне управління має не лише регулювати поведінку суб’єктів господарювання, а й виступати інституційним гарантом формування прозорих, справедливих і відповідальних правил гри, що забезпечують баланс інтересів.

Водночас сучасні виклики — війна, кліматичні кризи, міграція, цифрова трансформація — суттєво впливають на пріоритети соціальної відповідальності бізнесу. У таких умовах публічне управління повинно забезпечувати адаптивність нормативно-правової та інституційної бази, інтегрувати принципи сталого розвитку у стратегічне планування, формувати стимули для добровільної соціальної активності бізнесу, водночас мінімізуючи ризики формального підходу до СРБ.

Концептуалізація публічного управління СРБ в умовах трансформації суспільства потребує інтеграції міждисциплінарних підходів — управлінських, соціологічних, правових, економічних — і спирається на такі ключові принципи: прозорість, інклюзія, орієнтація на результат, етичність і інноваційність. У цьому контексті актуалізується потреба у формуванні нової управлінської культури, що визнає цінність соціального капіталу та прагне до досягнення суспільного блага.

У підсумку, концептуальні засади публічного управління соціальною відповідальністю бізнесу в умовах трансформацій потребують якісного переосмислення ролі держави як модеруючого, адаптивного та стратегічного гравця, здатного забезпечити синергію зусиль усіх зацікавлених сторін задля формування соціально орієнтованого економічного середовища. Такий підхід дозволяє не лише забезпечити підвищення довіри до публічної влади та бізнесу, а й створити умови для більш стійкого та згуртованого суспільства.

Список використаних джерел:

1. ПАНЧЕНКО, В., & ПАНЧЕНКО, О. (2023). Методико-прикладні засади управління соціальною відповідальністю бізнесу. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 318(3), 24-28. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-3  

2. Сазонова Т. О. Проєктний підхід в системі управління соціальною відповідальністю / Т. О. Сазонова, І. В. Шеремет, Р. Ю. Ожгибісов // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 45. – С. 68–72. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/14.pdf 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНТЕГРАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИХ РІШЕНЬ В СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ РУЙНУВАНЬ
15.07.2025 00:27
МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ ПІДПРИЄМСТВА
15.07.2025 00:18




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.400 сек. / Mysql: 1804 (0.324 сек.)